mobile-friendy-website-google-update

Кога за последно потърсихте нещо в интернет от телефона си? Според последните данни, 25% от интернет потребителите в цял свят достъпват глобалната мрежа от мобилни устройства. В края на тази година се очаква броят на хората, използващи интернет от мобилни устройства да достигне 2 милиарда.

Точно това тласна следващата голяма промяна в алгоритмите на Google, а именно – в резултатите от търсенето ще се дава предимство на сайтове, които са пригодени за мобилни устройства.

За да бъде един сайт пригоден за мобилни устройства, той трябва да има т. нар. отзивчив или адаптивен дизайн.  На всички ни се е случвало да отворим уеб сайт и да трябва да увеличаваме страницата, за да посочим определен линк или да се налага да слайдваме вдясно или вляво, за да прочетем някое изречение. Именно тези неприятни моменти се избягват с използването на отзивчив или адаптивен дизайн.

В момента, ако търсите сайт от мобилно устройство, до всяка интернет страница се появява известие дали тя е mobile-friendly или не. След 21 април 2015 г., когато е плануван стартът на новия ъпдейт, Google ще класира mobile-friendly сайтовете на предни позиции, спрямо останалите.

Има ли от какво да се притеснявате?

Всички mobile-friendly сайтове ще бъдат равно третирани, без значение от сфера на дейност, насоченост или вид. Тези промени ще засегнат само резултатите от търсенията, но реално това застрашава някои бизнес сфери, като ресторантьорството, бързото хранене, хотелиерството и търговията. Обикновено туристите не носят лаптоп със себе си и ако искат да потърсят хубав ресторант в центъра или хотел, където да отседнат, просто изваждат телефона или таблета си и търсят, но ако вашият сайт не е mobile-friendly, а тези на конкурентите са, то техните сайтове ще се класират преди вашия и шансът потребителят да отвори вашия сайт намалява. Статистиките сочат, че интернет потребителите най-често ограничават търсенията си до първата страница с резултати. Ако промяната в алгоритмите на Google изтласка сайта ви на следващите страници, това би ви лишило от значително предимство.

Сайтът ни mobile-friendly ли е?

Както вече отбелязахме, за да бъде даден сайт mobile-friendly, той трябва да има отзивчив или адаптивен дизайн, което означава, че сайтът ще се визуализира правилно на всички устройства, без значение от размера на екрана или от тяхната резолюция.

Ако не сте сигурни дали уеб сайтът ви е готов да посрещне новите промени, можете да използвате някой от безплатните инстументи, намиращи се в интернет пространството. Препоръчваме да използвате Google Mobile-Friendly Test. Просто въведете адреса на уеб сайта и, ако той е пригоден за мобилни устройства, ще получите поздравително съобщение. Ако ли не, добре е да помислите за изработка на сайт – нов и mobile-friendly – или просто да пригодите стария си сайт към новите тенденции.

Технологичните промени са като стихия, която преминава светкавично и помита всички, които не могат да влязат в ритъма на бурята. Както Goolge променя своите алгоритми според начините на търсене на потребителите, така и бизнесът би трябвало да се адаптира към тези промени. В противен случай, предприемачите рискуват да изгубят значителен брой потенциални клиенти.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /home/fabrixbg/public_html/wp-includes/functions.php on line 3380