3-лесни-начина-да-убием-онлайн-магазина-си

Огромна и често срещана заблуда се крие зад мисълта, че хилядите продукти, изброени на страницата на онлайн магазина, ще привлекат трафик от търсещите машини и че многото продукти автоматично водят до добро класиране. Е, време е да развенчаем мистерията, която обзема всеки онлайн търговец, когато трафикът се окаже критично слаб, а продуктите не се продават.

1. Никакво описание – Първи начин да секнем кранчето на продажбите

Напоследък се срещат все повече онлайн магазини, които се очаква да работят сами. Фатална грешка! Качени са поне 5 изображения на даден артикул, а най-уникалното описание гласи „Ботуши“ или още по-добре „Кафяви ботуши“. Това далеч не е достатъчно, поради поне две причини. Първата е, че клиентите не се задоволяват с изображения, особено когато продуктите се продават само онлайн и няма възможност да бъдат видяни във физически магазин. Това автоматично отблъсква потенциалните купувачи. По-лошото е, че търсещите машини изобщо няма да се заинтригуват от изображенията ви. За да бъдат разгледани изображенията, които сте качили, клиентите първо трябва да скролнат до 136-а страница в резултатите от търсенето, за да открият сайта ви изобщо. Защо? Много е просто – търсачките се хранят с текст. Липсата на текст води до лоши позиции в резултатите от търсенето, а от там и до липса на трафик към онлайн магазина. И това дори не е проблем номер 1.

2. Дублирано съдържание – Втори начин да унищожим бизнеса си

Просто копирайте описанието на продуктите от сайта на производителя или сайтовете на конкурентите. Това ще поправи проблема с липсата на съдържание. Ще ви гарантира също тотално игнориране от търсещите машини и дори изтласкване на задни позиции в резултатите. Копирането на текст води само до нарастване броя на сайтовете с идентично съдържание. Звучи досадно, нали? Няма да впечатлите и Google с copy-paste. Това е по-често срещана грешка и от липсата на всякакво съдържание. Повечето онлайн търговци изобщо не редактират описанията на производителите. Всичко се копира в суров вид, а детайлите на производителите дори не са написани по начин, който продава. Не забравяйте, че производителите пишат технически описания за купувачи на едро – за вас. А вие трябва да привлечете крайните потребители със sales talk и уникално съдържание. Търсачките не проявяват толерантност към лесните решения. Бъдете креативни.

3. Липса на коментари – Трети начин да не постигнем напредък

Търговците се притесняват да вмъкват място за коментари под продуктите, които продават в онлайн магазините си. Причината е страхът от негативни отзиви. Да, винаги има риск някой недоволен клиент да се изкаже отрицателно за продукта ви, но пропускате и много положителни коментари. Още повече, че потребителите все по-често търсят мнения във форуми и сайтове преди да се престрашат да купят, каквото им е необходимо. Това значи, че изпускате чудесна възможност да привлечете тези потребители. Освен това търсачките обичат страниците с отзиви. Хубавото при тях е, че създават така нужното уникално съдържание и поддържат страницата жива – всяко ново съдържание привлича ново индексиране от търсещите машини и помага за оптимизирането на онлайн магазина. Помислете си за някой много голям магазин – български или на световно ниво. Е? Има ли място за коментари?

Това, приятели, са само част от грешките, които допускат онлайн търговците при оптимизацията на магазините си. За да избегнете подобни проблеми, консултирайте се за изработка на онлайн магазин и оптимизация за търсещи машини.

1 Comment

  1. Stanimir казва:

    Браво! Много полезна статия

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /home/fabrixbg/public_html/wp-includes/functions.php on line 3380